Shop Mobile More Submit  Join Login
Human Hamster Ball by phillll Human Hamster Ball by phillll
Finally Decided to do another Photomanipulation, was ony quick so it isnt of the best quality... but meh :D

stock from:

Hand and orb by :iconluckystock:

Figure by :icono---girlinred---o:

Featured here:

[link]
[link]
[link]

Thx to all who featured :D
Add a Comment:
 
:iconvictoriascarlet:
VictoriaScarlet Featured By Owner Jun 2, 2009
Featured here [link] :)
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Jun 3, 2009  Hobbyist Digital Artist
wow :D thx for the feature, tis muchly appreciated :D
Reply
:icontckart:
TCKART Featured By Owner Apr 30, 2009  Hobbyist Digital Artist
Looks great!
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner May 1, 2009  Hobbyist Digital Artist
thnak you :D
Reply
:iconpoisonblackheart:
PoisonBlackheart Featured By Owner Apr 24, 2009  Professional Traditional Artist
human hamster or caged pea sized fairy princess. this pic could harvest so many stories.
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Apr 25, 2009  Hobbyist Digital Artist
:D thank you, it was a problem coming up with a name though, in the end i decided to go with humour rather than anything else :p
Reply
:iconangelalouwe:
AngelaLouwe Featured By Owner Apr 23, 2009  Hobbyist Photographer
Nice :D
Reply
:iconlzith:
LZith Featured By Owner Apr 22, 2009   Photographer
that's an official WOW! :clap:
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Apr 23, 2009  Hobbyist Digital Artist
wow :D thx :p
Reply
:iconmagenta-fantasies:
Magenta-Fantasies Featured By Owner Apr 20, 2009  Professional General Artist
Personal Taste: :star::star::star-half::star-empty::star-empty:
Skill: :star::star::star::star::star-empty:
Originality: :star::star::star::star-half::star-empty:
Concept: :star::star::star::star-empty::star-empty:
Overall: :star::star::star::star-half::star-empty:
Reply
:iconreadthewholelibrary:
readthewholelibrary Featured By Owner Apr 20, 2009
Wow! This is a really cool and somewhat creepy piece, great job!
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Apr 20, 2009  Hobbyist Digital Artist
thank you loads :D
Reply
:iconwarhammer89:
Warhammer89 Featured By Owner Mar 25, 2009
Very cool concept, nice job =]
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Apr 5, 2009  Hobbyist Digital Artist
thank you, was the first thing that popped into my mind on seeing the stock, and for a change it came out well XD
Reply
:iconsxxn:
SxxN Featured By Owner Mar 22, 2009  Professional Digital Artist
Nice idea!

I think of Snowwhite being observed by the witch.
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Apr 5, 2009  Hobbyist Digital Artist
XD, yeh that is another way of looking at it :p
Reply
:iconoceanlanae:
oceanlanae Featured By Owner Mar 17, 2009  Professional Photographer
lol thats so cool!
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 18, 2009  Hobbyist Digital Artist
wow :D thx :p
Reply
:iconcah6ka:
CAH6KA Featured By Owner Mar 16, 2009  Hobbyist General Artist
Great idea!! :aww:
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 17, 2009  Hobbyist Digital Artist
thx :D
Reply
:iconcah6ka:
CAH6KA Featured By Owner Mar 17, 2009  Hobbyist General Artist
uw :aww:
Reply
:iconlaydieloki:
laydieloki Featured By Owner Mar 16, 2009
This is a very neat idea! I think it looks good, the photos are integrated together very smoothly and it all looks like it "flows".

I don't know why this popped into my head when I was looking at the picture, but it would be cool if the girl was in the ball and the hand holding it up...was a giant hamster paw xD
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 16, 2009  Hobbyist Digital Artist
XD, that is such an awesome idea!!! i will attempt to do that next time im arting XD

and thx for the comment... and idea :p
Reply
:iconfreshberries:
freshberries Featured By Owner Mar 15, 2009  Hobbyist Traditional Artist
haha, i got the same idea :D really, i wanted to make a pic with the same meaning, wanted to use the same hand stock :D
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 15, 2009  Hobbyist Digital Artist
XD, it was the first thing that came to mind when i saw that hand stock, good thing i got there first :p

and id still like to see your version, if you make it, send me a note or something :D
Reply
:iconsublimebudd:
SublimeBudd Featured By Owner Mar 14, 2009  Professional Photographer
very cool
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 15, 2009  Hobbyist Digital Artist
thx :D
Reply
:iconcazzoid:
Cazzoid Featured By Owner Mar 14, 2009
very nice! :D
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 14, 2009  Hobbyist Digital Artist
thx :D
Reply
:iconriverart:
RiverART Featured By Owner Mar 14, 2009
lmao that is tooo funny!

I think it would be better if you named it 'trapped' or 'sealed', something to convey a sense of imprisonment!
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 14, 2009  Hobbyist Digital Artist
well i was going too.... but thought that trapped and sealed is sooooo common a name for a piece, and im in kinda a high mood today, so comedy is the way forward :D

thx for the comment btw :p
Reply
:iconphobug:
PhoBug Featured By Owner Mar 14, 2009  Hobbyist Traditional Artist
Great concept and use of stock! Very creative :)
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 14, 2009  Hobbyist Digital Artist
thank you :D
Reply
:iconphobug:
PhoBug Featured By Owner Mar 14, 2009  Hobbyist Traditional Artist
You're welcome :)
Reply
:iconmissthursday:
MissThursday Featured By Owner Mar 14, 2009
I love this is..


Very nice work .
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 14, 2009  Hobbyist Digital Artist
Lots of thx :D
Reply
:iconwhisperingdeath1981:
Whisperingdeath1981 Featured By Owner Mar 14, 2009
ace
Reply
:iconphillll:
phillll Featured By Owner Mar 14, 2009  Hobbyist Digital Artist
thx :D
Reply
Add a Comment:
 
×
  • Art Print
  • Canvas
  • Photo
Download JPG 3516 × 2637





Details

Submitted on
March 14, 2009
Image Size
5.3 MB
Resolution
3516×2637
Link
Thumb

Stats

Views
6,488
Favourites
29 (who?)
Comments
38
Downloads
3,116

Camera Data

Make
Canon
Model
Canon PowerShot A540
Shutter Speed
1/50 second
Aperture
F/2.6
Focal Length
6 mm
Date Taken
Dec 25, 2006, 8:07:27 PM
×